úterý 11. října 2011

Recenze: Maybelline dream matte mousse x Loreal matte morphose

Jako další přináším porovnání 2 pěnových make-upů. Na úvod bych měla říci, že pěnové konzistence miluju. Ať už jsou to stíny, make-upy, tvářenky.... Dobře se roztírají a skvěle přilnou k pleti.

Oba make-upy patří mezi moje největší oblíbence z drogérie. Jsou mezi nimi ale určité rozdíly.


Na začátek bych měla říci něco k odstínům pěnových make-upů obecně. Klamou. Ve skleněné lahvičce vypadají vždy tmavé. Docela tmavé vypadají i po nanesení na hřeb ruky. Na pleti vždy zesvětlají, když se rozetřou. Takže ačkoliv se obecně u make-upů doporučuje (když váháte, který odstín vzít) světlejší odstín, u pěnových make-upů vezměte ten tmavší. Když jsem si poprvé kupovala Maybelline dream matte, vzala jsem hned ten první 10 Ivory, protože jsem hodně bledá. Zdál se mi v drogerii dost tmavý, tak jsem se bála, že se doma zděsím, až ho otevřu. Po nanesení byl ale hodně světlý (i na mě a to je co říci, protože vždy kupuju první odstíny a někdy jsou na mě i tmavé). Dělal takovou nezdravě mrtvolnou tvář. Podruhé jsem sáhla po odtínu 21 nude, ale zdá se mi s podtónem do žluta, což mi nesedí. Tak jsem do třetice vzala 30 sand. Konečně trefa. Ale nenechte se zmást, i když je to třetí odstín, je pořád hodně, hodně světlý.
Takže na to opravdu pozor, ať nejste jak smrtky.

Moje odstíny tedy: Dream matte - 30 sand, Matte morphose - 115 golden ivory. 




A teď už k těm rozdílům. Jak už jsem řekla, oba make-upy jsou velmi dobré. Hodí se spíše na smíšenou až mastnější pleť. Na suchou bych je nedoporučila, mají tendenci dělat potom šupinky.

Hlavní rozdíl vidím v konzistenci. Dream matte je takový sušší, kdežto Loreal je více krémovější (když se podíváte ne fotky, zdá se mi, že je to na nich i poznat - jo, omluvte, že jsou ty make-upy takové rozpatlané, vím, že to nevypadá esteticky moc dobře).

Dream matte mousse:
- lépe kryje (vážně skvěle - když jsem měla problémy s pletí, nemohla jsem si ho vynachválit, většinou už ani nebyl potřeba korektor)
- lépe matuje (nepoužívám po něm už pudr)
- lépe drží (obecně na mě make-upy z drogérie moc dobře nedrží a brzy se lesknu, tenhle na mě drží velmi dobře.. i tak je třeba přes den přepudrovat, ale většinou jen jednou), v létě se neroztejká na pleti
- nezalejzá do pórů (naopak mám pocit, že je hezky překryje - mám hlavně u nosu na tvářích takové velké póry a hezky je schová)

X

- má tendenci dělat mrtvolnou tvář (to je největší mínus, ta tvář je taková až moc matná, nevím, jak lépe bych to popsala, ale taková bez života) - chce ho tedy dávat maličko, jakmile se to přežene, průšvih je na světě



Loreal Matte morphose:
- je lehčí, kryje tedy méně než Maybelline, ale pořád dobře
- působí přirozeněji (nemá tendenci dělat mrtvolnou tvář, naopak je člověk takový svěžejší)
- nezalejzá do pórů (platí totéž do u Maybelline, hezky je schová)
- lépe se roztírá (není tak "suchý" jako Maybelline)

X

- brzy se po něm lesknu (musím odsávat matujícími papírky a pudovat tak 2-3x za den). Mám teď objednanou ještě bázi Loreal, třeba se to s ní lepší. Pak by tento make-up byl lepší než Maybelline.



Takže suma sumárum - oba make-upy mohu doporučit. Vzhledem k výdrži je lepší Maybelline, vzhledem k přirozenosti Loreal. Pokud by se mi podařilo nějak prodloužit výdrž Lorealu (zkusím tu bázi Loreal a ještě mám zálusk na nový fixační pudr Essence (prý je velmi dobrý, co jsem tak četla na netu), tak bych hlasovala pro Loreal. Ale vzhledem k tomu, že na mě zatím nedrží, tak hlasuji spíše pro Maybelline. Koho má pořád bavit používat matující papírky a pudrovat.

Tady ještě srovnání nerozetřených odstínů. Vlevo Loreal, vpravo Maybelline. Ač se zdá Maybelline tmavší, po rozetření je paradoxně na pleti světlejší než Loreal. Už jsem o tom psala v úvodu, že to klame. Hezčí odstín na pleti dělá Loreal.

Škoda té výdrže, jinak by byl Loreal lepší.


Ještě bych doplnila, že dobrý je i pěnový make-up Essence. Je přirozenější než Maybelline, docela vydrží na pleti, krytí je slabší než u Maybelline, ale pořád dobré (asi stejné jako u Morphose)... make-up je to také dobrý. Ale mně vůbec nesedí ty odstíny. Jednička je moc světlá (má tendenci dělat "smrtku" a další odstíny už jsou potom dooranžova, takové nepřirozené). Škoda. Jinak je to make-up dobrý. Tak pokud vám bude nějaký odstín z toho sedět, tak určitě zkuste, je za stovku. 

2 komentáře:

  1. to navadi, ze su rozpatlane, aspon je vidno, ze ich pouzivas, a som rada, ze som sa dozvedala, ze pri penovych si mam zobrat tmavsi, prekvapilo ma to, na nejaky sa chystam, ale najprv musim minut tie co mam doma:D

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím a doporučuji http://www.hyperzbozi.cz/vysledek-hledani?q=Maybelline%20dream%20matte%20mousse%20x%20Loreal%20matte%20morphose&p=2

    OdpovědětVymazat