pátek 12. října 2012

Nenaolejuje-li tě Julie...

Olejíčky. Moje oblíbené produkty. Mám ráda olejíčky všeho druhu - tělové, vlasové, sprchové, koupelové... Dělají krásnou pokožku a vlasy a proto jim dnes věnuji samostatný článek. Na úvod si dovolím napsat jedno základní pravidlo. Kde je olejíček, musí být hodně vody. Pokud zkrátka chcete, aby olej fungoval tak jak má, nezanechával mastný pocit, musíte ho vždy dávat na mokrou kůži (ne navlhčenou,  ale mokrou... kdy jsou ještě kapičky vody na pleti) nebo na mokré vlasy. Chcete-li, aby sprchový olej pěnil, opět musíte nejprve namokřit pořádně kůži, dát na ní olejíček, poté namokřit ruku a mokrou rukou ho roztírat. Zkrátka aby fungovaly oleje tak, jak mají, musí být voda. Hodně vody.

A teď k jednotlivým výrobkům.


Sprchové oleje
Ačkoliv se může zdát, že se olejem neumyjete, opravdu to jde. Sprchové oleje změní při kontaktu s vodou svojí konzistenci a z oleje se stane taková bílá emulze. Výhodou sprchových olejů je jejich univerzální použití - nahradí vám sprchový gel i tělové mléko a dají se použít i na holení, protože po nich žiletka dobře klouže a kůže není podrážděná. Pokud vám po holení vyskakují takové červené tečky na nohou, zkuste holit s oleji - pomůže to. Při holení nejprve hodně navlhčete kůži, poté naneste olej, namočte si ruku a tou mokrou rukou roztírejte - opravdu nezapomínejte na hodně vody! Jedině tak bude olej fungovat tak jak má.

Já osobně mám ráda jakýkoliv přípravek, který mi ušetří čas v koupelně a můžu ho vzít na cesty, aniž bych táhla další 2 lahvičky a to sprchové oleje splňují.

Jediné mínus je vůně, nenajdete tak širokou nabídku vůní jako u sprchových gelů. Buď voní tak nějak podivně (třeba Nivea nebo Balea) a nebo květinově (třeba levandulový Ryor), takže to asi ne každému sedí. Ale vzhledem k tomu, že udělají hebkou kůži, bez mastného povlaku, umyjete se s nima a klidně i oholíte, tak jim to odpouštím.

Nejlepší mi přijde asi Nivea, ale doporučuji předtím očuchat, ta vůně není kdovíjaká.


Odličovací oleje
Odličovací oleje fungují stejně jako sprchové oleje - opět při kontaktu s vodou změní konzistenci na bílou emulzi. Používají se stejně jako čistící gely - navlhčíte pleť, naneste olej a opláchnete. Výhodou těchto olejů je, že sundají i silný make-up - v tom oleji se rozpustí opravdu všechna líčidla. Já mám zkušenost s oleji Nobilis, nevýhodou je jich vyšší cena, ale zdají se mi lepší než odličovací oleje Saloos. A máte potom takový zdravější pocit, když na sebe nepatláte chemické srajdy, ale přírodní oleje. Pleť nevysušují a lze je použít i na mastnou pleť.

zdroj

Olej jako pleťový krém
Zatímco odličovací oleje Saloos mi tolik nesedí, jejich olejíčky na obličej jsou naopak fajn. Nahradí vám krém. Mohlo by se zdát, že se nehodí na mastnou pleť...ale není to tak. Naopak se dají použít i na pokožku s akné! Já mám nejraději jejich levandulový olej, levandule mi zkrátka hrozně voní a působí na mě takovým uklidňujícím dojmem. Opět je nutné dodržet základní pravidlo - hodně vody! Jinak budete mít pleť umaštěnou, fuj. Jak toho docílíte je jedno. Buď si můžete předtím pleť umýt vodou, nebo si můžete do nějakého rozprašovače dát vodu a nastříkat na obličej a nebo si lze vzít i vatový tampónek, namokřit, vyždímat vodu, kápnout na něj 2-3 kapky oleje a potírat jím po obličeji.

Balení od Saloosu mají takové kapátko. Na celý obličej jsem používala tak 3 kapky. Používala jsem ho spíše na noc, na den jsem zůstala u krémů, pod make-up mi to tak sedí více. Přestože mě trápí ucpané póry a sem tam pupínky, olej mi pleť nezhoršoval, spíše naopak.

Ten levandulový olej je k dostání v DM, což mi vyhovuje, přeci jen jí mám nejblíže a na nějaké obíhání bio obchůdků nemám moc čas.

zdroj

Olej jako tělové mléko
Nemám ráda mazání tělovými mléky. Přijde mi zdlouhavé a hlavně mě po něm štípe kůže a pokud ho nanesu hned po holení, tak mi vyskáčou červené tečky. Proto používám tělové oleje, které se nanáší bleskově rychle a pleť zklidňují (po holení opravdu doporučuji).

Nejraději mám fialový dětský Johnson (opět levandulový), ale bezva je i olej od Nivei. Opět nanáším na mokrou kůži a abych neměla mastný pocit, tak pak tělo ještě lehce osprchuju - tím se smyje takový mastný povlak, ale olej přitom na těle zůstane (protože voda sama olej nemůže smýt). Na mokré kůži se bleskově rozetře, takže jste namazané za chviličku a kůže je pak nádherná.





Koupelové oleje
Pokud se rády naložíte do vany a relaxujete, tak je vždy vhodné přihodit nějakou přísadu, ať už koupelovou sůl, konfety, pěnu a nebo právě olej. Koupelové oleje jsou příjemné pro relaxaci a hlavně zanechávají krásnou hebkou pokožku. Mám zkušenost jen s Niveou, ale byla jsem s ní spokojená.



Vlasové oleje
Na suché vlasy jsou olejíčky bezva, protože pomáhají s krepatostí. Můžete si udělat zábal (Jak správně dělat vlasové zábaly?) a nebo ho nanést po mytí do konců. Opět nezapomínejte na základní pravidlo - olej patří do mokrých vlasů. Já mám nejraději tekuté krystaly Black nebo Orofluido od Revlonu, naopak mi neseděl olej od Alverde (Recenze: Alverde mandlovo-arganový olejíček).

Závěr:
Oleje se dají používat jakkoliv a fantazii se meze nekladou. Pokud chcete olej pro univerzální použití sahejte po 100% přírodních olejích - kokosovém, jojobovém, meruňkovém, mandlovém...nabídka je opravdu široká, mezi nej značky (a cenově dostupné) patří Saloos a Topvet.

Takové oleje pak můžete používat jakkoliv, klidně i jako lázeň pro ruce a nohy (do teplé vody nakapete pár kapek oleje a ponoříte do ní ruce nebo nohy - skvělé pro ženy, které trápí záděrky), na napařování obličeje, ale samozřejmě i na tělo, vlasy, obličej... Výhodou je, že vám jeden olej nahradí téměř všechny kosmetické produkty a jsou přírodní, takže na sebe nepatláte žádnou chemii.

Potom můžete koupit i olejíčky přimíchané chemií, ale i ty vám zaručí vláčnou pleť a vyživené vlasy.

Vůbec se nebojte olejů, ani když máte mastnou kůži - neublíží jí, naopak jí často zklidní a zlepší.



8 komentářů:

  1. Ja osobne muzu jen sprchove oleje a vlasove olejicky. Je to zvlastni, ale treba na oblieji nic olejnateho nesnesu, K smrti nenavidim odlicovace na olejove bazi!

    Jinak mam rada od Nivei ten sprchovy olej s vuni melounu, nadheren voni!

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek! Miluju kokosový olej na tělo i vlasy, vanilkovo-makadamiový z Rossmanna na tělo a olivový na odličování :) Na pleť mám ráda jednou týdně Ylang-Ylang od Saloosu a sérum od Nobilis Tilia (což je vlastěn taky olej).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem tvou recenzi o tom Wellness and beauty a mám už ho napsaný na seznamu, co chci vyzkoušet :)

      Vymazat
  3. Používám jenom sprchové oleje :) Mám ráda Eucerin, ted jsem si koupila nějaký dětsky 300ml/40kč. Zkusím tu Niveu příště asi :)

    OdpovědětVymazat
  4. tenhle článek se přesně hodí pro toto období:) olejíčky do vlasů mě zrovna hodně lákají a nad orofluidem neustále přemýšlím (mimochodem, nepsala jsi na něj už recenzi?). teď mám na zkoušku olej do vlasů od Baley s arganovým olejem a ten se zatím jeví fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně trochu více sedí tekuté krystaly Black než Orofluido...záleží jaké máš vlasy, ty krystaly jsou takové mastnější, takže se hodí pro hodně suché a krepaté vlasy... Orofluido mi vlasy nezmastilo ani když jsem ho dala spousty, vlasy tolik nezjemňuje a neztrácí objem. Ale zase tolik neuhladí a "nenaleští" vlasy jako krystaly.

      Vymazat
  5. Já jsem dřív v olejích jela docela hodně, teď od nich spíš upouštím, protože na obličeji mě vloženě štvou, ač je používám správně na mokrou pleť. Měla jsem odličovací olej od Silk Naturals, teď vlastním třeba tělový od Palmer's, ale protože voní po kakaovém másle, tak se ho spíš snažím rychle vyplácat :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si od palmer´s pořídíla nedávno krém na dekolt a teda mě vyloženě smrdí:-D jinak se omlouvám za ot :-))

      Vymazat