úterý 7. srpna 2012

Vysazení antikoncepce a problémy s pletí

Hormonální antikoncepce je hodně individuální záležitost a na každého působí jinak. Stejně tak každý snáší jinak její vysazení. Někdo nepozoruje žádné změny, někdo se naopak cítí lépe a někomu naopak způsobí celou řadu obtíží. Protože jsme na beauty blogu, zaměřím se na potíže s pletí. 

Většina žen má strach, že po vysazení budou vypadat jak puberťačky. Bohužel se těžko odhaduje, co to s vámi udělá - neexistuje tu totiž žádná logika. Nelze spolíhat na to, že před HA jste měli pleť hezkou. Stejně tak někomu po vysazení HA vyskáčou pupínky na zádech, v dekoltu - na místech, kde je předtím nikdy neměl. Někdo má naopak pleť lepší než před HA. 

Co tedy dělat?
Já osobně myslím, že kosmetika moc nepomůže. Pro tělo je to přeci jen změna a vypořádá se s tím po svém. Na začátek bych doporučila něco na vnitřní použití. Po tom, co dozobete poslední pilulku antikoncepce, začněte hned den na to zobat něco na pleť. V lékárně seženete celou řadu vitamínů, bylinek...Já osobně jsem začala pít pročišťující čaj od Ryoru (tento). Nebojte se chuti, většina bylinkových čajů chutná jak odvar z ponožek, ale tento je chuťově velmi dobrý, chutná jako ovocný čaj - takže když nic jiného, nebudete při jeho pití trpět a zacpávat si nos. Tento čaj se pije denně. Jestli pomohl nebo ne nemůžu úplně posoudit, protože nevím, jak bych vypadala kdybych ho nepila, ale je fakt, že se mi větší katastrofa s pletí vyhnula a pozorovala jsem jen menší zhoršení, se kterým už si poradily lokální přípravky na pleť. Já ho tedy doporučuju - začala jsem ho pít hned po vysazení. Koupila jsem si 2 balení, takže jsem ho pila 40 dní. Neměl by se pít dlouhodobě, ale spíš s ním dělat nárazové pročišťující kúry (je vše napsáno na krabičce). 
zdroj: ryor.cz
Co se týče kosmetiky, mohu doporučit, abyste do zásoby pořídily nějaké lokální přípravky. Já mohu doporučit Sudocrem z lékárny, který jsem již zmiňovala milionkrát (další moje oblíbence zkoukněte zde). V péči o pleť nemá asi smysl nic moc měnit, protože ona si pleť stejně bude dělat, co bude chtít, takže používejte dále to, co obvykle a jen místní neplechu mazejte lokálními přípravky. 

Pokud vám vyskáče akné někde na těle, tak můžu doporučit opět Ryor, tentokrát čistící pěnu Aknestop. Na obličej se mi tolik neosvědčila, ale na tělo mě celkem pomohla. A potom opět pomažte nějakým lokálním přípravkem nebo zinkovou emulzí Miraclean (je fajn, ale hodně smrdí!).

zdroj: ryor.cz

Dobré je mít v záloze i nějaké kvalitní korektory. Nejvíce a nejlépe krycí je Dermacol ve zlaté tubě a nebo Aknecolor z lékárny (mají 2 odstíny, lze je smíchat pro ideální odstín, výhodou je, že léčí pupínky, takže je to takové 2 v 1). Tyto dva poklady zakryjí i tu největší neplechu (ten Dermacol používají vizážisté na zakrývání tetování, takže věřte, že i ten největší bolák nebo nějakou vyrážku schová bez problémů). 

zdroj: dermacol.cz

Pokud se vám pleť začne extrémně mastit, tak hlavně nezačněte kupovat agresivní přípravky na mastnou pleť, ale raději pořiďte matující papírky Essence a odsávejte. Obecně si myslím, že nemá cenu dělat v péči o pleť dramatické změny a vyměnit najednou veškerou kosmetiku za anti-akné péči. Spíš používejte to, co obvykle a drobně si to uzpůsobte podle potřeb. Jinak by se vaše pleť totálně zbláznila. 



A pak už se jen obrňte trpělivostí. Pro tělo je to prostě zápřah a tak to chvilku trvá, než se srovná. Hlavně nezačínejte hned další měsíc zase zobat zpátky antikoncepci, protože to je pro tělo nejhorší. 

Pokud se bojíte vysadit kvůli pleti, tak nečtěte dramatické příspěvky na internetu, je to vážně individuální a nikdo vám neřekne, co to udělá právě s vámi a uvědomte si, že vás to stejně někdy čeká, nemůžete antikoncepci zobat v kuse až do důchodu a čím dřív to budete mít za sebou, tím lépe. Taky se dramaticky nepozorujte v zrcadle a nekontrolujte 5x denně co to s vámi dělá (říká někdo, kde se hned druhý den po probuzení bál podívat do zrcadla a zkoumal se ze všech stran, jestli náhodou nepřichází katastrofa :D). 

Tak hodně trpělivosti, ono se vše srovná, ale projít si tím zkrátka musíte!




10 komentářů:

  1. Taky jsem nedávno vysadila HA, cca 2 měsíce zpět. Z počátku bylo všechno fajn, žádné změny, ale poslední dobou to začalo - vyskákaly mi pupínky na dekoltu, zádech a hrozně se mi mastí t-zóna v obličeji, hrůza... tak jsem si pořídila matující papírky, Sudocrem a tělovou emulzi s tea tree a budu doufat, že se s tím moje tělo co nejdřív srovná :(

    OdpovědětVymazat
  2. Ja som začala brať antikoncepciu kvôli akné, pretože som ho mala naozaj už plné zuby :D.. Po nasadení som mala pleť ako z časopisu, ale bolesti šialené, treba hodinu som ležala na zemi a nebola sa schopná pohnúť .. A takto 7 dní v týždni. No ale povedala som si že lepšie bolesti ako akné (kto mal tak vie že to je neuveriteľná záťaž pre psychiku, ale to je téma samo o sebe) a tak už to mám 5 rokov .. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som začala brať antikoncepciu kvôli akné, pretože som ho mala naozaj už plné zuby :D..Skúšala som naozaj všetko, ale nič nepomohlo... Po nasadení som mala pleť ako z časopisu, ale bolesti šialené, treba hodinu som ležala na zemi a nebola sa schopná pohnúť .. A takto asi 5 dní v týždni. No ale povedala som si že lepšie bolesti ako akné (kto mal tak vie že to je neuveriteľná záťaž pre psychiku, ale to je téma samo o sebe) a tak už to mám 5 rokov .. :)Nemôžeme povedať že som na sto percent spokojná ale radšej bolesti ako akné..

    OdpovědětVymazat
  4. Moje tělo s tím po vysazení bojovalo skoro rok :( Kosmetika absolutně nezabírala a nejhorší na všem je, že jsem přišla minimálně o polovinu vlasů, a i když už je to 2 roky co neberu, tak nedorostly a pleť taky není, co bývala (před HA jsem měla pleť jak z alabastru :( ). Ale třeba jsem na to šla špatně, kdo ví... Každopádně všem držím palce, ať dopadnete o něco líp než já :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Já ani nechci pomyslet, jak dopadnu až antikoncepci vysadím. Už nejsem nejmladší a tak se to blíží a bojím se právě té paseky, kterou to může s mým tělem udělat :((

    http://michelleandherneverendingstory.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Moje pleť je po vysazení tragická :( Už to budou 4 měsíce a takhle špatnou pleť jsem nikdy neměla. Navíc mi extrémně padají vlasy, začlo si toho všímat i okolí, už jich mám o čtvrtinu míň. A to jsou jen ty estetické problémy. Dneska jsem si objednala přírodní kapky Gynex, které řeší hormonální nerovnováhu, tak doufám, že pomohou i mně.

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý, holky opravdu jste mě povzbudily a už se těším, až ji tak cca za rok vysadím taky :-D. Nedávno jsem o tom přemýšlela a teď čtu tenhle článek. Mám antikoncepci, která se zaměřuje na akné, takže nechci vidět, jak budu vypadat, až ji vysadím. Ale už mám plán, že si nejdřív dojdu za svou kožní lékařskou a konzultuju s ní, čím to vysazení kompenzovat... A pokud podle plánu tak asi po tom roce otěhotním, tak moje tělo dostane další pecku... Ale třeba já to vysazení budu snášet dobře.

    OdpovědětVymazat
  9. Každej ví, že antikoncepce je svinstvo, jako každá chemikálie. Cpát si do těla hormony je to nejhorší, nejvíc to odnášej náctiletý holky...
    Každopádně, co se týče akné, Aknecolor je dokonalej *o* Vydrží věčnost a skvěle kryje, ani není drahej :) Jen se na něj nesmí dostat voda a nesmíte se rozbrečet, roztejká se jako poleva, ale když se zpotíte, tak drží dobře :)

    OdpovědětVymazat
  10. Po vysazení mi taktéž vyskákaly pupínky na dekoltu a zádech. Doporučuji používat gel na obličej ráno a večer a astringentní pleťovou vodu Balea young, která obsahuje zinek. Světe div se, ale pomáhá i obyčejný olivový olej po koupeli nanést na celé tělo a nejen, že to krásně vyživuje, ale i hojí. A rada na závěr: hlavně na pupínky nešahat :-)

    OdpovědětVymazat