čtvrtek 9. února 2012

Proč se vyplatí schovávat si prázdné obaly od kosmetiky?

Na úvod nutno říci, že jsem velký schovatel všeho možného i nemožného, co kdyby se to náhodou někdy hodilo. Proto si možná někdo bude při dnešním článku ťukat na čelo, ale mně se osvědčilo schovávat některé prázdné obaly od kosmetiky a povím vám, k čemu je používám :) Třeba vás inspiruji a přidělám vám doma nějaký ten nepořádek :)



1) Na cesty, na sport, na přespání u kamarádky
Mám ráda cestování, ale nesnáším, když musím na pár dní vozit velké množství kosmetiky. Používám toho spousty a chci si to všechno vzít. Pak mi ale kosmetika zabírá v kufru pomalu 3/4 a když přihodím fén, tak už pomalu nemám místo na oblečení :) 

Proto jsem si začala schovávat malé obaly - nejideálnější jsou obaly od očních krémů, balzámů na rty a vzorků. Můžete tam přelít pleťovou vodu, micelární vodu, masku na vlasy, krém, tělové mléko, šampón, kondicionér...cokoliv, co používáte. Nebojte, na týdenní dovolenou vám to vystačí :) Při cestě zpátky můžete obaly vyhodit, pokud je nechcete vézt zpátky (a místo toho do kufru přihodit nově nakoupené věci :) a doma pak nasbírat nové.

Určitou alternativou je i nakoupit mini-výrobky (dělá je např. Balea, něco jsem viděla i v Rossmanovi), ale přeci jen já raději vozím to, co mám odzkoušené a co běžně používám, aby mě na dovče nepřekvapila např. nějaká nepříjemná reakce na kosmetiku. 



Stejně tak mám ráda plavání. Chodím většinou po práci, a protože bych s sebou nechtěla tahat kosmetiku na odlíčení, krém, šampón a kondicionér, tak je přelívám do menších lahviček. Tak nemám mnoho věcí v kabelce a v bazénu nejsem obtěžkaná 20ti lahvičkami, které by mi vyklouzávaly z mokrých rukou. Mám jen své pidižvíky (většinou v malé kosmetické taštičce) a je to. 

Pokud někde přespávám jednu noc, tak vezmu jen dva pidižvíky - přeliju micelárku a přendám krém do kelímku od očního krému a bohatě mi to stačí. Hodím do kabelky a je to. 



Pokud používáte maxi-výrobky, tak se hodí ponechat si nějakou lahvičku na přelití na cesty. 



2) Na míchání kosmetiky 
Často míchám nějakou kosmetiku. Např. když používám samoopalovací krém, tak ho ředím s pleťovým krémem (nebo tělovým mlékem) v poměru 1:1. Je to praktické, protože se tak samoopalovák lépe roztírá a opálení není tak intenzivní - nehrozí tedy nemilé překvapení v podobě oranžového obličeje alá karibský námořník. 

Dělám si i domácí peeling z olivového oleje a cukru. 

Problém je u těchto pokusů v tom, kde je namíchat. K tomuto účelu se mi osvědčilo schovávat si obaly od krémů. Můžete to namíchat buď jen na víčku (např. použít ho jako paletu pro míchání odstínů make-upů a pak je nabrat štětcem) a nebo přímo v kelímku. 

Většinou míchám kosmetiku jen před použitím, namíchanou neuchovávám. Ale u některých případů by šel kelímek i tak využít - zrovna dnes mě zaujal domácí scrub na rty od bloggerky Lili


3) Na vzorky
Už párkrát se mi stalo v lékárně, že neměli vzorečky kosmetiky, ale nabídli mi, že mi přelijou kousek testeru do kelímku, když si ho přinesu. Někde to bylo zadarmo, někde chtěli 10 Kč. A proto se hodí mít třeba právě ten kelímek od očního krému. 

Hodí se i na vyměňování vzorků s kamarádkama nebo po netu. Nemusíte kupovat nový výrobek, ale kamarádka vám kousek produktu odlije a vy na oplátku zase něco dáte jí a vyzkoušíte, jak vám to bude sedět. 

4) Jako úložný prostor
Jsem krabičkový, šuplíčkový, pořadačový, košíčkový a taštičkový typ :) Jednoduše řečeno potřebuju mít vše uspořádané a někde dané. Větší kelímky od kosmetiky (tady je od krému na celulitidu od Baley) používám např. na gumičky, skřipečky, sponky a pinetky. Je možné do něj dát i mono oční stíny, balzámy na rty a cokoliv dalšího.

Lze strhnout etiketu a nějak ho ozdobit. Já se do toho raději nepouštěla, ale fantazii se meze nekladou. 




5) Rozprašovač
Hodí se mít doma alespoň jednu nádobku se stříkátkem. Pokud si např. vlníte vlasy, tak je vhodné před nanesením natáček nebo zapletením vlasů vždy přestříknout pramen vodou a celou hlavu na závěr také ještě lehce namokřit. 

Pokud používáte olejíčky na obličej (např. Salus), tak ty se musí nanášet na mokrou pleť. Je tedy možné buď umýt obličej a nebo ho právě jen přestříkat takto vodou a rozetřít olejíček.



16 komentářů:

  1. Zrovna včera jsem potřebovala menší krabičku na krém do práce a řešila jsem, jestli nevyhodím nepoužívaný krém. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Paráda, všechno jsi to v článku skvěle shrnula :-) (to se mi mimochodem na tvém blogu líbí, třeba ten článek o boji s chloupky byl taky takové fajn shrnutí všech možností).

    Já mam v tomhle shromažďování různých krabiček a obalů dvě období. Buď vše pečlivě skladuju nebo naopak po letech nevyužití vyhazuju :-D. Po vyhození samozřejmě vzápětí přichází situace, kdy by se nějaký prázdný obal hodil..

    Co se týče dovolených, tak přelévam asi jen šampón a kondicionér. U pleťovky mam nějakej blok - nesmyslnou obavu, že kdybych to přelila do menšího, nevystačilo by to :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, pomohl ti ten krém na celulitidu?? A co je to za šampon? Je dobrý?? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten krém od Baley není špatný, kůže je po něm hladší, ale nějak extra nepomáhá. Nejvíce pomáhá skořicový gel, ten jediný bych z "mazátek" asi doporučila, ostatní krémy mají jen krátkodobý efekt a spíš kůži zjemňují, aniž by nějak celulitidu odstraňovali.
      Skořicový gel se mi zdá nej (akorát jsi mi připomněla, že jsem o něm chtěla psát taky recenzi :) - měla jsem různé značky a přišli mi srovnatelné, takže je to asi jedno. vyrábí ho třeba značka Topvet - http://www.topvet.cz/masazni-kosmetika/gely/282-skoricovy-masazni-gel , mívají ho v lékárnách.

      Šampón je Black, tento konkrétně mi přišel průměrný, špatně pěnil, jinak ale značku Black můžu doporučit, je to levná a kvalitní značka, psala jsem o ní zde - http://tipy-pro-krasu.blogspot.com/2011/10/recenze-vlasova-kosmetika-black.html

      Vymazat
    2. Děkuju moc, takové blogy jako máš Ty, mi moc pomáhají.
      Máš skvělé recenze, moc díky za ně :)

      Vymazat
    3. Děkuji za milý komentář, to mě těší :)

      Vymazat
  4. Tak to jsme na tom podobně :)

    PS.: budu ráda když přijmeš pozvání na mou GIVEAWAY
    http://c-m-writer.blogspot.com/2012/02/giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  5. Já si občas taky nějaký ten prázný kalíšek schovám, ale pak po pár měsících, kdy není využitý, letí do koše, protože nejsem příznivec skladování věcí. No a pak se taky často stává, že by se mi ten vyhozený kalíšek hodil, ale to už je pak pozdě :D

    OdpovědětVymazat
  6. hezký blog :) dobré tipy ;)
    sleduji tě, you can follow me back
    http://bombaboom.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Já si skovávám malý a hezký balení. Opravdu se toleckdy hodí.

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem schovávač hlavně hezkých balení, většinou všechno "normálního vzhledu" vyhazuju a až s odstupem času zjišťuji, jak by se mi to tááák hodilo :( :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tohle jsou doopravdy parádní tipy! :-)
    Ale přiznám se, že jsem nedávno vynesla poschovávaných mini-balení snad půl igelitky... no křeček... :-D

    OdpovědětVymazat
  10. taky kelímky schovávám a na míchání krémy apod. se mi nejvíc osvedcily obaly od mazadel saloos, krabicky jsou ploché a ne hluboké, dobre se pak krém nabírá :)

    OdpovědětVymazat